6 najważniejszych trendów w szkoleniach


 

W 2014 r. na świecie na szkolenia biznesowe wydano 130 bilionów USD, a w 2015 r. prognozowany jest wzrost wydatków szkoleniowych. Jest to bardzo duży rynek i jak widać branża ta przeżywa rozkwit. Rozwój ludzi jest jednak związany z szybkim dostosowywaniem się do zmian, a wręcz ich wyprzedzaniem. Firmy szkoleniowe i działy zajmujące się rozwojem pracowników w organizacjach muszą dbać nie tylko o wiedzę, którą przekazują swoim odbiorcom i ciągłe podnoszenie własnych umiejętności i samorozwój, ale także powinny śledzić trendy, przyglądać się zjawiskom społecznym i nadążać za rozwojem nowych technologii, by nie być w tyle. 

Możemy spodziewać się, że zapotrzebowanie na szkolenia biznesowe będzie jeszcze większe, ponieważ na rynek pracy wkraczają Milenialsi. Do 2025 roku pracownicy z pokolenia Millenium (1982-2002) będą stanowić ok. 75% siły roboczej. Według badania Life Course Generational Audit Survey, 65% reprezentantów tej grupy,  wskazało możliwości rozwoju i szkolenia jako najważniejszy czynnik, który zdecydował o wyborze ich obecnej pracy.   

Widać już, że rynek szkoleniowy szuka nowych rozwiązań, które będą bardziej efektywne dla młodych ludzi od szkoleń tradycyjnych. W jaki sposób dostosuje się on do potrzeb nowych odbiorców? Krótka forma, wizualizacja, wykorzystanie nowych technologii i indywidualne podejście, czyli to, co Milenialsi lubią najbardziej. Przedstawiamy 6 najważniejszych trendów rynku szkoleniowego. 

1.    Era Video

Rynek szkoleniowy odchodzi od tekstu i prezentacji Power Point na rzecz filmów video. Według badań Cisco, 85% firm ma zamiar stworzyć w 2015 roku więcej szkoleniowych materiałów video niż w ubiegłych latach. Film może być doskonałym narzędziem wspierającym tradycyjne szkolenie, wzmacniającym zapamiętywanie i aktywizującym uczestników szkoleń. Świetnie sprawdza się również jako tzw. follow-up (materiał po szkoleniu), który jest uzupełnieniem wiedzy przekazanej przez trenera podczas szkolenia lub przypomnieniem zawartych w szkoleniu treści. Materiał filmowy może być wykorzystany również jako tzw. pigułka wiedzy, z której można skorzystać w dowolnym czasie, by podwyższyć swoją wiedzę w tematyce, która nas interesuje. Filmy w szkoleniach wykorzystywane są od wielu lat, ale nigdy wcześniej nie cieszyły się aż tak dużą popularnością. Z uwagi na swoją atrakcyjność dla odbiorców nie będą modą jednego sezonu. 

2.    MOOC

Na świecie coraz większą popularnością cieszą się MOOC czyli Masive Open Online Course. Jest to metoda, która umożliwia dotarcie ze szkoleniem online w każdym momencie do każdej osoby, która chce z niego skorzystać, bez żadnych limitów. Jest to niezwykle wygodne w czasach, w których jednego dnia potrafimy być w Londynie, a drugiego dnia w Nowym Jorku. Korzyścią takiego rozwiązania jest dla użytkowników oszczęność najcenniejszego dla wielu osób zasobu, jakim jest czas, oraz dostęp do wiedzy w każdym miejscu i o każdej porze, kiedy jest to tylko potrzebne. 

   3. Wirtualna rzeczywistość

Przyszłością rynku szkoleniowego jest wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości. W szkoleniach będziemy wykorzystywać nowe technologie takie jak np. okulary Google, dzięki, którym będzie można symulować rzeczywiste scenariusze. Zanim zastosujemy nową technikę sprzedaży na kliencie będziemy mogli ją przećwiczyć na kimś "mniej rzeczywistym". 

4. Gry szkoleniowe

Gry szkoleniowe pełnią coraz większą rolę w edukacji. Rynek gier szkoleniowych opiewa na kwotę 3,9 blinonów USD i wzrośnie do 8,9 bilionów USD przed 2017r. Okazuje się, że taka forma edukacji może być bardziej efektywna niż tradycyjne szkolenia. Badania Uniwersytetu Kolorado pokazują, że studenci, którzy kształcili się poprzez szkoleniowe gry e-learningowe uzyskali o 14% wyższe wyniki niż studenci uczący się tradycyjnymi metodami. 

5. Indywidualne podejście

Trendem na rynku szkoleniowym jest indywidualizacja programów i metod szkoleniowych do poszczególnych uczestników. Przykładem jest projektowanie szkoleń dla różnych grup odbiorców np. grafik dla wzrokowców, nagrań audio dla słuchowców i materiałów tekstowych dla osób, które preferują naukę poprzez czytanie. 



6. Inwestycja w rozwój umiejętności przywódczych

Naprawdę warto inwestować w szkolenia menedżerów.  Według badań Boston Consulting Group firmy najsprawniejsze w stosowaniu praktyk zarządzania ludźmi mają o 350% wyższy wzrost dochodu i o 20% wyższą marżę, niż te, które gorzej radzą sobie z zarządzaniem. Mają też o 99% wyższy wzrost cen akcji. Organizacje są coraz bardziej tego świadome i dużą część swojego budżetu szkoleniowego przeznaczają na działania związane z rozwojem kompetencji menedżerskich. Powód jest prosty, jest to inwestycja, która się opłaca. 


Julitta Dębska

 Źródła:
www.hrtrendy.pl/2014/12/08/rozwoj-pracownikow-2015-okiem-eksperta

blog.capterra.com/top-5-training-trends-2015



Obraz: Check Mate - Etam Crew with Natalia Rak
Trendy

You May Also Like

0 komentarze

Popularne posty

@julittadebska