Kolekcjonuj dobre chwile w Nowym Roku!



"Im dłużej żyję, tym bardziej zdaję sobie sprawę z wpływu postawy na życie. Postawa według mnie jest ważnejsza niż wszystko inne. Ważniejsza niż przeszłość, wykształcenie pieniądze, okoliczności, porażki, sukcesy, niż to, co inni ludzie myślą lub mówią, co robią. Jest ważniejsza niż wygląd zewnętrzny, zdolności lub zręczności. Może stworzyć lub unicestwić kompanię, kościół, dom. Jest rzeczą fantastyczną, że mamy możność wyboru postawy każdego dnia. Nie możemy zmienić naszej przeszłości, zmienić faktu, że ludzie będą działać tak a tak. Nie możemy zmienić rzeczy nieuniknionych. Jedyną rzeczą, jaką możemy zrobić, jest granie na jednej strunie, którą mamy, a tą struną jest postawa. Jestem przekonany, że życie w dziesięciu procentach jest tym, co mi się się wydarza, a w dziewięćdziesięciu wynikiem tego, jak na to reaguję. To samo dotyczy Ciebie...NASZYM ŻYCIEM KIERUJĄ NASZE POSTAWY".


Są to słowa Chucka Swindolla, jednej z najbardziej wpływowych postaci amerykańskiego protestantyzmu drugiej połowy XX wieku. Jest to więc głos duchownego. Potwierdzają to jednak badania naukowe psychologów. Jeden z ojców psychologii, William James powiedział: „Największym odkryciem naszego pokolenia jest to, że istota ludzka może zmieniać swoje życie zmieniając swoją postawę”.


ZOSTAŃ POSZUKIWACZEM DOBRA


 Zig Ziglar, w swojej książce "Ponad szczytem" zachęca czytelników do tego, by stawali się poszukiwaczami dobra. Zwraca on nam uwagę na to, że im bardziej narzekamy na swoje problemy, tym więcej pojawia się w naszym życiu nowych problemów, na kóre mamy okazję narzekać. Stały "narzekacz" w domu ma duże szanse zniszyć wszelkie nadzieje na dobre układy ze wspómałżonkiem i dziećmi. Osoba, która stale narzeka na swą pracę, z czasem staje się coraz mniej efektywna i w przypadku zwolnień ma większe szanse do znalezienia się w pierwszej kolejności na liście bezrobotnych. Osoba, która zdobywa wysoką pozycję w kręgu narzekających, trudniej nawiązuje przyjaźnie i w rezultacie nie ma na czym budować sobie oparcia. Taka postawa zwyczajnie nam się nie opłaca. Jest dla nas szkodliwa. Dlatego jeśli przyłapujesz się na niej warto podjąć działanie, które pomoże ją zmienić. Zig Ziglar proponuje np. wypisanie listy cech swoich najbliższych, które najbardziej w nich lubimy i regularne jej przeglądanie. Im mocniej będziesz podkreślał te cechy, tym więcej znajdziesz cech do lubienia lub kochania. W rezultacie będziesz traktował swoich bliskich z większym respektem, kurtuazją, uwagą. To umocni Twoje relacje i da Ci więcej szczęścia. 



SŁOIK DOBRYCH MYŚLI


Na początku sierpnia 2014 r. zaproponowałam czytelnikom fanpage'a Coach Yourself ćwiczenie, którego celem była zmiana postawy z "narzekacza" na "poszukiwacza dobra" lub wzmocnienie postawy POSZUKIWACZA DOBRA.
Sama rozpoczęłam je tego samego dnia. Wygląda ono następująco:


Przygotuj pusty i czysty słoik  Nieważne po czym i nieważne jaki.
Za każdym razem, kiedy w Twoim życiu zdarzy się coś dobrego, kiedy w Twojej głowie pojawią się pozytywne myśli zanotuj to na karteczce i wrzuć do słoika.W sytuacji, w której będziesz czuć się źle, gdy będzie Ci smutno zajrzyj do swojego słoika i sprawdź co pozytywnego udało Ci się zebrać do tego momentu.Wróć też do Twojej słoikowej kolekcji pod koniec roku. To będzie świetne podsumowanie!



Mój słoik - 2.08.2014 r. 
Mój słoik - 31.08.2014 r. 
Mój słoik - 1.01.2015 r.

MÓJ SŁOIKOWY BILANS

Od sierpnia uzbierałam w słoiku 41 dobrych myśli. Są wśród nich takie rzeczy jak pyszna gorąca czekolada wypita w miłej atmosferze z moją przyjaciółką czy uśmiech mojej sympatii. Są też większe projekty, jak nawiązanie współpracy z kimś bardzo ciekawym lub rozpoczęcie ważnego przedsięwzięcia. 
Przyznaję, nie mam aż tak wielkiej frajdy z czytania swoich żółtych karteczek, jak się spodziewałam. Wynika to jednak z tego, że frajda była za każdym razem, kiedy wrzucałam karteczki do słoika. Zwracałam uwagi na te mniejsze i większe pozytywne rzeczy i doskonale o nich pamiętam. Nie przerywam, więc ćwiczenia i wchodzę w Nowy Rok z nowym słoikiem i zapasem pustych karteczek. Ciekawe co się na nich znajdzie. Was również do tego zachęcam! Stańcie się poszukiwaczami dobra w Nowym Roku!



Źródła: Z.Ziglar, Ponad Szczytem, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 1995.
Obraz: Chwile

You May Also Like

2 komentarze

  1. Życzę autorce aby w 2015 roku musiała wymienić słoik na większy! K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Faktycznie ubiegłoroczny był niewielki. Z nim zacznę, ale mam nadzieję, że skończę z dużo większym. :) Również życzę wielu dobrych chwil w Nowym Roku!

      Usuń

Popularne posty

@julittadebska