Coaching uznany przez Forbes za jeden z najważniejszych trendów 2015 r.
Grudzień to ciekawy czas, w którym ukazują się rankingi podsumowujące kończący się rok, niemal w każdej dziedzinie. To także moment, w którym możemy zapoznać się z prognozami na kolejne lata. Doczekaliśmy się również i tych dotyczących coachingu.
Profesjonalny
coaching został uznany przez magazyn Forbes za jeden z najbardziej gorących
trendów, które w 2015 r. będą miały największy wpływ na budowanie marki.
Ekspert w dziedzinie budowania marki, William Arruda, w swoim artykule
zatytułowanym The Hottest Personal Branding Trends That Will Impact Your Success In 2015 napisał, że coaching jest znakomitą
inwestycją w pracowników na każdym szczeblu organizacji. Jest to doskonałe
narzędzie dedykowane nie tylko tym w najlepiej skrojonych garniturach. Z uwagi
na to, że przedsiębiorstwa będą musiały kontynuować strategie oparte na
robieniu więcej mniejszymi zasobami, potrzebują one zaangażowanych, zmotywowanych
i chętnych do realizacji ambitnych celów ludzi. Arruda twierdzi, że firmy muszą
zaufać coachom, którzy pomagają uwalniać tkwiący w ludziach potencjał. Autor
radzi menedżerom, by korzystali z coachingu i stosowali go również jako
narzędzie rozwojowe dla swoich pracowników. To na pewno pozwoli im zbudować
mocniejszą markę, własną i firmy.
Kolejny trend, na który wskazuje Arruda to coraz
częstsze włączanie umiejętności coachingowych do programów rozwoju przywództwa
w organizacjach. Firmy będą szkolić swoich liderów do tego, by prowadzili swoje
zespołu wykorzystując coachingowy styl zarządzania.
Co obok coachingu zostało uznane przez Forbes za najważniejsze trendy mające wpływ na budowanie marki?
Media społecznościowe
Budowanie marki pracownika w mediach
społecznościowych. Niektóre firmy wciąż blokują pracownikom dostęp do platform
social-media takich jak LinkedIn czy Facebook. Wiąże się to chociażby z
myśleniem, że skoro pracownik ma konto na LinkedIn to na pewno szuka innej
pracy. Tymczasem wygrywające strategie to takie, które angażują pracowników do
promocji marki na tych właśnie platformach. Jednym z najważniejszych szkoleń w
organizacjach w 2015r. powinno być to dotyczące poruszania się w świecie
social-media i skutecznego promowania się w nim.
Outsoursing
Coraz bardziej oczywiste staje się dla nas to, że
współcześnie najcenniejszym zasobem jest czas. Dlatego w 2015 r.
menedżerowie, specjaliści, eksperci różnych dziedzin zaczną dostrzegać wartość
outsourcingu, czyli korzystania z usług zewnętrznych. Stworzenie prezentacji w
Power Poincie, tabeli w Excellu, wpisu na stronę internetową, są to czynności,
które spokojnie można komuś delegować, koncentrując się w tym czasie na
wykorzystywaniu swoich prawdziwych talentów.
Era Wideo
To w co powinny inwestować firmy to przejście z
prezentowania nudnych raportów, prezentacji stworzonych w Power Point na filmy
wideo. Wideo będzie również coraz częściej wykorzystywane w szkoleniach, a nawet
podczas procesu rekrutacyjnego. Kto nie nadąży, zostanie w komunikacyjnym tyle.
Mniej. Szybciej. Prościej. Lepiej.
To
hasło przyświeca trendom na 2015 r. Jak opowiedzieć więcej używając mniej
wyrazów? Przykładem może być wykorzystanie obrazu. W końcu nie bez powodu najbardziej popularnym internetowym słowem w 2014 r. jest emoji czyli ikonografika przedstawiające serce "The Heart".
Obraz:Coaching
0 komentarze